• Klienci indywidualni
  • Klienci instytucjonalni
  • Rolnicy
  • Logowanie
  • RODO

     

     

     

    KLAUZULE INFORMACYJNE I KLAUZULE ZGÓD

     

     

    KLAUZULA INFORMACYJNA BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W KUROWIE

    Bank  Spółdzielczy w Kurowie informuje Panią/Pana o przetwarzaniu danych osobowych stanowiących Pani/Pana własność zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”):

    1. Administrator danych osobowych.

    Bank Spółdzielczy w Kurowie z siedzibą przy ul. Lubelskiej 9 24-170 Kurów, jest Administratorem Pani/Pana danych osobowych (zwanym dalej „Administratorem”).

    1. Inspektor Ochrony Danych.

    Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e -mail: iod@bskurow.pl, pod numerem telefonu 81 88 08 800  lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w ustępie 1 powyżej.

    1. Grupa Bank BPS.

    Grupę Bank BPS tworzą spółki: Bank BPS S.A., BPS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna,
    z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 81, Dom Maklerski Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 81, BPS Leasing S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 87, BPS Faktor S.A.
    z siedzibą  w Warszawie, ul. Grzybowska 81 oraz Banki Spółdzielcze będące członkami zrzeszenia(pełna lista jest dostępna na stronie internetowej
    www.bankbps.pl/o-grupie-bps).

    1. Cele i podstawy przetwarzania.

    Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane:

     

    1. w celu realizacji zawartej umowy prowadzenia rachunku bankowego (podstawa z art. 6 ust 1 lit. b RODO);
    2. w celu oceny ryzyka kredytowego na podstawie obowiązku z art. 70 i 105 ust. 4 ustawy z dnia
      29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późn.zm.) (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
    3. w celu wypełnienia obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu na podstawie obowiązku z rozdziału 5 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 723) o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
    4. w celu wypełnienia zobowiązania do wymieniania z innymi państwami Unii Europejskiej i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe  zgodnie z ustawą o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami [Euro – Fatca] (Dz.U. z 2017 r. poz. 648), gdy zawarliśmy umowę (podstawa
      z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
    5. w celu rozpatrywania reklamacji na podstawie obowiązku z art. 3-10 ustawy z dnia  5 sierpnia 2015 r. 
      o Rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. 2017 poz. 2270
      z późn. zm.) (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);

     

    1. w celu ewentualnego podejmowania czynności związanych z przeciwdziałaniem przestępstwom bankowym, w tym profilowania operacji finansowych pod kątem potencjalnych przestępstw w celu pogłębienia badania zgłoszenia, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu zapobiegania przestępstwom bankowym przez Administratora oraz obrony przed nadużyciami (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

     

    1. w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    2. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    3. w celach analitycznych doboru usług do potrzeb klientów Administratora, optymalizacji produktów w oparciu także o Pani/Pana uwagi na ich temat i Pani/Pana zainteresowanie, optymalizacji procesów obsługi w oparciu o przebieg procesów obsługi sprzedażowej i posprzedażowej, w tym reklamacji będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    4. w celu badania satysfakcji klientów będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora określania jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia klientów z produktów i usług,  gdy zawarliśmy umowę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    5. w celu oferowania Pani/Panu przez Administratora reklam produktów i usług Administratora i podmiotów z Grupy BPS, w tym dobierania ich pod kątem Pani/Pana potrzeb, czyli profilowania, na co Administrator pobierze stosowną zgodę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
    6. w celu oferowania Pani/Panu bezpośrednio (marketing bezpośredni) produktów i usług firm współpracujących z Administratorem (partnerów Administratora), w tym dobierania ich pod kątem Pani/Pana potrzeb, czyli profilowania, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora  i jego partnerów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
    1. Prawo do sprzeciwu.
      1. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach, chyba że Administrator będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla Administratora ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą niezbędne Administratorowi do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
      2. Aby wykonać prawo do sprzeciwu, należy skontaktować się z placówką sprzedażową Banku i złożyć pisemny wniosek.

     

     

    1. Okres przechowywania danych.

    Pani/Pana dane osobowe wynikające z zawarcia umowy prowadzenia rachunku bankowego będą przetwarzane przez Administratora:

    1. dla celów wykonywania czynności bankowych, w szczególności dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 i 5 Prawa bankowego, przy czym w żadnym wypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 5 lat od jego przekazania, z tym, że dane te będą udostępnianie przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od ich przekazania;
    2. dla celów stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4 i 5 Prawa bankowego – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania;
    3. dla celów statystycznych i analiz – przez okres  trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 10 lat od jego przekazania.
    1. Odbiorcy danych.

    Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione: podmiotom z Grupy Banku BPS, partnerom Administratora, czyli

     

    Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom wymienionym w art. 105 ust. 4 i 4d Prawa bankowego, w szczególności do Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jacka Kaczmarskiego 77 A, do Związku Banków Polskich z siedzibą w Warszawie, ul. Zbigniewa Herberta 8, do Krajowego Rejestru Długów Biura
    Informacji Gospodarczej z siedzibą w Warszawie, ul. Danuty Siedzikówny 12, a także do Systemu Bankowy Rejestr, Systemu Dokumenty Zastrzeżone, Systemu Amron, w celu wykonywania czynności bankowych.

     

    Administrator oraz inne instytucje upoważnione do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji stanowiących tajemnicę bankową, utworzone wspólnie przez banki i bankowe izby gospodarcze, mogą na podstawie art. 105 ust. 4d Prawa bankowego udostępniać informacje o Pani/Pana zobowiązaniach powstałych z tytułu umów związanych z wykonywaniem czynności bankowych instytucjom finansowym, będącym podmiotami zależnymi od banków.

    Na podstawie art. 105 ust. 4 d Prawa bankowego, Administrator może - za pośrednictwem Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie – przekazać do instytucji finansowych, będących podmiotami zależnymi od banków informacje o zobowiązaniach powstałych z tytułu umowy, a związanych z wykonywaniem czynności bankowych.

    Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp zakłady ubezpieczeń, z którymi współpracuje Administrator, a także podwykonawcy Administratora, np. firmy księgowe, prawnicze, informatyczne, firmy windykacyjne, agencje marketingowe

    1. Prawa osób, których dane dotyczą:

    Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:

    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo sprostowania (poprawiania) swoich danych;
    3. prawo usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
    4. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
    5. prawo przenoszenia danych;
    6. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

     

    1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

    W procesie analizy oceny zdolności kredytowej, analizy ryzyka kredytowego i podejmowania decyzji kredytowej,
    a także wykonywania umowy, Administrator nie dokonuje profilowania w sposób zautomatyzowany.

     

     

    KLAUZULA INFORMACYJNA BIURA INFORMACJI KREDYTOWEJ

    Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane przez Bank Spółdzielczy w Kurowie (dalej „Bank”) na podstawie art.105 ust. 1 pkt 1c oraz art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ustawy Prawo bankowe (dalej „Prawo bankowe”) – do Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jacka Kaczmarskiego 77 A, 02-679 Warszawa (dalej „BIK”). W związku z powyższym BIK – obok Banku – staje się Administratorem Pani/Pana danych osobowych. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez BIK.

    Na podstawie art. 105 ust. 4 d) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (z późn. zm.) Prawo bankowe, Bank może - za pośrednictwem Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie – przekazać do instytucji finansowych, będących podmiotami zależnymi od banków informacje o zobowiązaniach powstałych z tytułu umowy, a związanych z wykonywaniem czynności bankowych.

     

    1. Administrator danych

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Biuro Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jacka Kaczmarskiego 77 A, 02-679 Warszawa (dalej „BIK”).

    1. Dane kontaktowe.

    Z BIK można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@bik.pl lub pisemnie (Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A). W BIK wyznaczony jest Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@bik.pl lub pisemnie (Inspektor Ochrony Danych, Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A). Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

    1. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

    Pani/Pana dane będą przetwarzane przez BIK w celach:

    1. wykonywania czynności bankowych, w szczególności oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego,
      w tym z wykorzystaniem profilowania – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są przepisy Prawa bankowego;
    2. statystycznych i analiz, których wynikiem nie są dane osobowe i wynik ten nie służy za podstawę podejmowania decyzji dotyczących konkretnych osób fizycznych – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych wynikający z przepisów Prawa bankowego;
    3. w celu stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4 Prawa bankowego – podstawą przetwarzania danych osobowych jest przepis Prawa bankowego;
    4. w celu rozpatrywania Pani/Pana potencjalnych reklamacji i zgłoszonych roszczeń – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych, polegający na rozpatrzeniu zgłoszenia będącego przedmiotem reklamacji oraz obrony przed potencjalnymi roszczeniami.
    1. Kategorie przetwarzanych danych

    BIK przetwarza Pani/Pana dane osobowe w zakresie:

    1. dane identyfikujące osobę: PESEL/NIP, imię, nazwisko, dane dotyczące dokumentów tożsamości, nazwisko rodowe, nazwisko panieńskie matki, imię ojca, imię matki, data urodzenia, miejsce urodzenia, obywatelstwo;
    2. dane adresowe i teleadresowe;
    3. dane socjo-demograficzne: informacje o zatrudnieniu lub prowadzonej działalności gospodarczej, wykształcenie, dochody i wydatki, stan cywilny, liczba osób w gospodarstwie domowym, ustrój majątkowy małżonków;
    4. dane dotyczące zobowiązania: źródło zobowiązania, kwota i waluta, numer i stan rachunku, data powstania zobowiązania, warunki spłaty zobowiązania, cel finansowania, zabezpieczenie prawne i przedmiot zabezpieczenia, przebieg realizacji zobowiązania, stan zadłużenia z tytułu zobowiązania na dzień wygaśnięcia zobowiązania, data wygaśnięcia zobowiązania, przyczyny niewykonania zobowiązania lub dopuszczenia się zwłoki, o której mowa w art. 105a ust. 3 Prawa bankowego, przyczyny wygaśnięcia zobowiązania, informacja o upadłości konsumenckiej, decyzja kredytowa i dane dotyczące wniosków kredytowych.

     

    1. Źródło pochodzenia danych.

    BIK pozyskuje Pani/Pana dane osobowe z Banku.

    Informacja o upadłości konsumenckiej przetwarzana w BIK może pochodzić z Banku oraz z Monitora Sądowego i Gospodarczego.

    1. Okres przez który dane będą przetwarzane.

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez BIK:

    1. dla celów wykonywania czynności bankowych, w szczególności dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105 a ust. 3 i 5 Prawa bankowego, przy czym w żadnym wypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 5 lat od jego przekazania, z tym, że dane te będą udostępnianie przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od ich przekazania;
    2. dla celów stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105 a ust. 4 i 5 Prawa bankowego – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania;
    3. dla celów statystycznych i analiz – przez okres  trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 10 lat od jego przekazania;
    4. dla celów rozpatrywania Pani/Pana reklamacji i zgłoszonych roszczeń – do momentu przedawnienia Pani/Pana potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu.
    1. Odbiorcy danych.

    Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane przez BIK podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom wymienionym w art. 105 ust. 4 i 4d Prawa bankowego, a także do rejestru PESEL lub Rejestru Dowodów Osobistych w celu weryfikacji poprawności przekazanych danych osobowych, oraz innym podmiotom współpracującym z BIK, o ile taki podmiot dysponuje Pani/Pana zgodą. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przekazywane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu BIK, takim jak dostawcy usług informatycznych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane jako podwykonawcy, na podstawie umowy z BIK i wyłącznie zgodnie z poleceniami BIK.

    1. Prawa osoby, której dane dotyczą.

    Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

    W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

    W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

    Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

                Bank Spółdzielczy w Kurowie niniejszym informuje, iż z dniem 03.04.2017r oraz w dniu 10.04.2017r zmianie uległy następujące wzorce umów:

    I. W Umowie o kredyt gotówkowy dodano:

    1. § 1 ust 5 dodano zapis o treści:

    ,, Przy czym w tym przypadku będą naliczane odsetki za każdy dzień zwłoki w wysokości oprocentowania wskazanego w niniejszej umowie ……%w skali rocznej w kwocie ……….zł.”

    1. § 5 ust.2 pkt 8  wysyłanie wezwań do zapłaty (jednorazowo) – opłata w wysokości kosztu wysyłki listu poleconego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru(kwota płatna przez Kredytobiorcę za każde wysłanie wezwania do Kredytobiorcy, Poręczycieli i innych osób będących dłużnikami Banku z tytułu zabezpieczenia kredytu), chyba, że wezwanie było kierowane w okresie nienaliczania dwukrotności odsetek za opóźnienie.(zmiana obowiązuje od 10.04.2017r)
    2. § 8 ust 3 otrzymuje brzmienie:

    ,,Od niespłaconej kwoty kredytu , Bank nalicza odsetki za opóźnienie w wysokości dwukrotności odsetek ustawowych za opóźnienie w stosunku rocznym, przy czym, w tym przypadku nie nalicza się opłat związanych z przeterminowanym zadłużeniem, w tym z tytułu kosztów wezwania do zapłaty. W dniu podpisania Umowy oprocentowanie to wynosi: 14% w stosunku rocznym.”

    1. § 17 odrębne oświadczenie o treści:

    „kredytobiorca przed zawarciem umowy otrzymał wszelkie informacje
    w zakresie ryzyka związanego z zaciągnięciem kredytu, które są dla niego niezbędne do zawarcia umowy kredytowej”, pod którym to oświadczeniem, kredytobiorca złoży odrębnie podpis wraz z datą złożenia tego podpisu,

    1. § 17a odrębne oświadczenie o treści:

    „Kredytobiorca niniejszym oświadcza, że w trakcie uzgadniania warunków zaciągnięcia kredytu, przed zawarciem umowy kredytowej, uzyskał
    od Banku wyjaśnienia wszystkich wątpliwych kwestii, które mu się nasunęły w trakcie uzgadniania treści umowy kredytowej”, pod, którym to oświadczeniem kredytobiorca złoży odrębny podpis wraz z datą złożenia tego podpisu,

    1. § 17b odrębne oświadczenie kredytobiorcy o treści:

    „Kredytobiorca oświadcza, że jest w pełni świadomy ryzyka związane
    z zaciągnięciem kredytu, wobec faktu, że Bank w tym zakresie przekazał mu wszystkie niezbędne informacje do podjęcia decyzji o zawarciu niniejszej umowy kredytowej oraz uwzględniając fakt, że w pełni uzyskał od banku wszystkie wyjaśnienia do zgłoszonych wątpliwych kwestii mających znaczenie dla zawarcia i realizacji umowy kredytowej”,
    pod którym to oświadczeniem kredytobiorca złoży odrębny podpis wraz
    z datą złożenia tego podpisu;

                                                                                                             

    II. Umowa o kredyt w rachunku oszczędnościowo- rozliczeniowym.

    1. § 1 ust 5 dodano zapis o treści:

    ,, Przy czym w tym przypadku będą naliczane odsetki za każdy dzień zwłoki w wysokości oprocentowania wskazanego w niniejszej umowie ……%w skali rocznej w kwocie ……….zł.”

    1. § 5 ust.2 pkt 8  wysyłanie wezwań do zapłaty (jednorazowo) – opłata w wysokości kosztu wysyłki listu poleconego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru(kwota płatna przez Kredytobiorcę za każde wysłanie wezwania do Kredytobiorcy, Poręczycieli i innych osób będących dłużnikami Banku z tytułu zabezpieczenia kredytu), chyba, że wezwanie było kierowane w okresie nienaliczania dwukrotności odsetek za opóźnienie.(zmiana obowiązuje od 10.04.2017r)
    2. § 3 ust 6 otrzymuje brzmienie:

    ,,Od niespłaconej kwoty kredytu , Bank nalicza odsetki za opóźnienie w wysokości dwukrotności odsetek ustawowych za opóźnienie w stosunku rocznym, przy czym, w tym przypadku nie nalicza się opłat związanych z przeterminowanym zadłużeniem, w tym z tytułu kosztów wezwania do zapłaty. W dniu podpisania Umowy oprocentowanie to wynosi: 14% w stosunku rocznym.”

    1. § 16 odrębne oświadczenie o treści:

    „kredytobiorca przed zawarciem umowy otrzymał wszelkie informacje
    w zakresie ryzyka związanego z zaciągnięciem kredytu, które są dla niego niezbędne do zawarcia umowy kredytowej”, pod którym to oświadczeniem, kredytobiorca złoży odrębnie podpis wraz z datą złożenia tego podpisu,

    1. § 16a odrębne oświadczenie o treści:

    „Kredytobiorca niniejszym oświadcza, że w trakcie uzgadniania warunków zaciągnięcia kredytu, przed zawarciem umowy kredytowej, uzyskał
    od Banku wyjaśnienia wszystkich wątpliwych kwestii, które mu się nasunęły w trakcie uzgadniania treści umowy kredytowej”, pod, którym to oświadczeniem kredytobiorca złoży odrębny podpis wraz z datą złożenia tego podpisu,

    1. § 16b odrębne oświadczenie kredytobiorcy o treści:

    „Kredytobiorca oświadcza, że jest w pełni świadomy ryzyka związane
    z zaciągnięciem kredytu, wobec faktu, że Bank w tym zakresie przekazał mu wszystkie niezbędne informacje do podjęcia decyzji o zawarciu niniejszej umowy kredytowej oraz uwzględniając fakt, że w pełni uzyskał od banku wszystkie wyjaśnienia do zgłoszonych wątpliwych kwestii mających znaczenie dla zawarcia i realizacji umowy kredytowej”,
    pod którym to oświadczeniem kredytobiorca złoży odrębny podpis wraz
    z datą złożenia tego podpisu;

    III. Umowa o kredyt mieszkaniowy.

    1.  § 4 ust.2 pkt 11  wysyłanie wezwań do zapłaty (jednorazowo) – opłata w wysokości kosztu wysyłki listu poleconego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru(kwota płatna przez Kredytobiorcę za każde wysłanie wezwania do Kredytobiorcy, Poręczycieli i innych osób będących dłużnikami Banku z tytułu zabezpieczenia kredytu), chyba, że wezwanie było kierowane w okresie nienaliczania dwukrotności odsetek za opóźnienie.(zmiana obowiązuje od 10.04.2017r)
    2. § 8 ust 3 otrzymuje brzmienie:

    ,,Od niespłaconej kwoty kredytu , Bank nalicza odsetki za opóźnienie w wysokości dwukrotności odsetek ustawowych za opóźnienie w stosunku rocznym, przy czym, w tym przypadku nie nalicza się opłat związanych z przeterminowanym zadłużeniem, w tym z tytułu kosztów wezwania do zapłaty. W dniu podpisania Umowy oprocentowanie to wynosi: 14% w stosunku rocznym.”

    1. § 19 odrębne oświadczenie o treści:

    „kredytobiorca przed zawarciem umowy otrzymał wszelkie informacje
    w zakresie ryzyka związanego z zaciągnięciem kredytu, które są dla niego niezbędne do zawarcia umowy kredytowej”, pod którym to oświadczeniem, kredytobiorca złoży odrębnie podpis wraz z datą złożenia tego podpisu,

    1. § 19a odrębne oświadczenie o treści:

    „Kredytobiorca niniejszym oświadcza, że w trakcie uzgadniania warunków zaciągnięcia kredytu, przed zawarciem umowy kredytowej, uzyskał
    od Banku wyjaśnienia wszystkich wątpliwych kwestii, które mu się nasunęły w trakcie uzgadniania treści umowy kredytowej”, pod, którym to oświadczeniem kredytobiorca złoży odrębny podpis wraz z datą złożenia tego podpisu,

    1. § 19b odrębne oświadczenie kredytobiorcy o treści:

    „Kredytobiorca oświadcza, że jest w pełni świadomy ryzyka związane
    z zaciągnięciem kredytu, wobec faktu, że Bank w tym zakresie przekazał mu wszystkie niezbędne informacje do podjęcia decyzji o zawarciu niniejszej umowy kredytowej oraz uwzględniając fakt, że w pełni uzyskał od banku wszystkie wyjaśnienia do zgłoszonych wątpliwych kwestii mających znaczenie dla zawarcia i realizacji umowy kredytowej”,
    pod którym to oświadczeniem kredytobiorca złoży odrębny podpis wraz
    z datą złożenia tego podpisu;

     

    infolinia: 81 880 88 00
    kurow@bs.bankbps.lublin.pl
    Zamknij x
    W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.